1980'li yıllarda 20.yüzyıla damgasını vuran en önemli olay internetin bulunarak topluma sunulması olmuştur. Bilgisayar teknolojisinin bulunmasıyla iletişim uyduları ile gelişen teknolojinin birleşmesi ile oluşan yeni iletişim süreci Bilgi Çağı olarak adlandırılmaktadır. Toplumları etkileyen internet her toplum tarafından kullanımı farklılaşmıştır. Bizim toplumumuzda ise, internet genellikle kişilerarası bir sohbet ortamı oluşturabilmek ya da bireylerin birbirlerinin sosyal medya hesaplarını takip etmek olarak kullanılmaktadır. Oysaki internetin gelişmiş ülkelerde yalnızca eğlence amaçlı kullanılmadığı daha çok gelişim aracı olarak kullanıldığı görülmektedir.
Günümüzde kullanılan sosyal medya kullanıcılara düşünce, ilgi ve bilgi paylaşım imkanı tanıyarak karşılıklı etkileşim yaratan çevrimiçi kullanılan araçlar ve web siteleri için ortak kullanılan bir kavramdır. Sosyal medya, bilginin, farklı bakış açıları ve düşüncelerin, kişilerin deneyimlerinin web siteleri tarafından paylaşımına olanak sağlayan ve internet dünyasını hızlıca hayatımıza entegre eden bir uygulama alanıdır. Sosyal medya, aslında isminde medya olmasına rağmen geleneksel medyadan biraz farklı özelliklere sahiptir. En önemli farklılık ise, herhangi bir kişinin sosyal medyanın içeriğini yaratabilmesi ya da yorumda bulunabilmesiyle birlikte katkı sağlayabilmesidir. Sosyal medya en yüksek düzeyde paylaşımın yapıldığı, online medyanın yeni bir türü olarak bireylere fırsatlar sunduğu en yeni fikirlerden birisidir. Sosyal medya sürekli güncellenebilmesi ve kolay erişilebilir olması nedeniyle en ideal ortam olarak kendini göstermektedir. Oldukça geniş bir araç yelpazesine sahip olan sosyal medya, öğrenme ve öğretim deneyimlerini de zenginleştirebilmek amacıyla etkili bir düzeyde kullanılmaktadır.
Farklı teknolojileri kullanarak güvenli internet kullanımını arttırabilmek için, elde edilen bilginin doğru ya da yanlışlığı ile ilgili karar verebilmek gibi becerilere sahip olmak için yapılan çalışmalarla birlikte, bireylerin karşılaştıkları problemleri çözebilme noktasında dijital okuryazarlık becerilerinin önemli olduğu görülmektedir. Aksi takdirde bilginin çok hızlı bir şekilde yayıldığı bugünlerde, güvenirliği düşük, doğruluğu ispatlanamayan bireyler ve toplum açısından da doğru olmayan yanıltıcı sonuçlar doğurabilir. İnternet üzerindeki riskin oluşabilmesinde en büyük etken istismar edici, doğru olmayan, yanıltıcı bilgilerin üretilmesi ve paylaşılmasından kaynaklanmaktadır. Tam bu noktada bireylerin dijital okuryazarlık becerilerinin önemi ortaya çıkmaktadır. Dijital okuryazarlık, dijital vatandaşlığın en önemli ayağını oluşturmaktadır. Dijital okuryazarlık, farklı teknolojilerin doğru kullanılabilmesi ile birlikte doğru bilgiye ulaşabilme, üretebilme ve paylaşımda bulunabilme ile birlikte öğrenme-öğretme süreçlerinde teknolojiyi kullanabilme becerisine sahip olmayı gerektirmektedir.
Özellikle günümüzde eğitim alanında kullanılan internet bizleri dijital okuryazarlık noktasında da eğitmeye yöneltmektedir. Eğitim alanlarında internet kullanımının sunacağı yararlar, internette ulaşılabilen güvenilir bilgiler ile katkı sağlayacaktır.