Okuma ve yazmayı öğrenen öğrenciler ilk mektuplarını yazdılar.
İncekaralar İlkokulu 1/ C Sınıfı öğrencileri 'Öğretmenlerine, Askerlere, Arkadaşlarına ve Ailelerine İlk Mektuplarını' yazdılar.
Proje ile ilgili açıklama yapan sınıf öğretmeni Nusret Naci DAŞKIN;
'İlk Mektubum Projesinin, öğrenci ve velilerinin iş birliği ile yürütülen bir eTwinning projesi olduğunu söyledi.
Projenin amaçlarının, mektubun zaman içinde kaybolmaya yüz tutmuş olan değerini tekrar hatırlatarak öğrencilerimizin de fark etmelerini sağlamak, öğrencilerimizi yazmaya karşı istekli hale getirmek, eTwinning platformunun öğretmen ve öğrenciler tarafından kullanımını artırmak ve yaygınlaştırmak, web 2.0 araçlarını amaçlarımız doğrultusunda projemize entegre etmek, farklı okullardan öğretmen ve öğrencilerle tanışarak sosyalleşmek olarak özetledi.
Projenin 10 Türk ortak öğretmen ve 89 öğrenci ile yürütülmekte olduğunu, Acıgöl Tepeköy İlkokulu, Nevşehir İncekaralar İlkokulu, Burdur Bucak Mehmet Akif Ersoy İlkokulu, Adana Seyhan Ömer Haluk Özucak İlkokulu, Nevşehir Derinkuyu Til İlkokulu Nevşehir Acıgöl 4 Temmuz İlkokulu, Ayvalık Sakarya İlkokulu, Yalova Gazi Abdurrahman İlkokulu, Kayseri TOKİ Şehit Levent Çetinkaya İlkokullarının projede yer aldığını söyledi.
Projenin, Öğretmenime İlk Mektup, Askerlerimize ilk Mektup, Arkadaşıma İlk Mektup ve Aileme İlk Mektup olmak üzere dört temadan oluştuğu, öğrencilerin ilk olarak Öğretmenime İlk Mektup temasında; proje adını farklı tanecikli yapılara yazdıkları, öğretmenlerine olan sevgilerini resimleyip sonra da duygularını kağıda aktarıp öğretmenleriyle paylaştıklarını söyledi. Askerlerimize İlk Mektup temasında ise; öğrencilerin 'Adıyaman İl Jandarma Komutanlığına' mektup yazarak duygularını ifade ettikleri, asker uğurlama konulu drama çalışması hazırlayıp sergilediklerini ve askerlerimizden bir teşekkür yazısı ve hediye boyama kitabı aldıklarını söyledi.
Arkadaşıma İlk Mektup temasında ise proje okullarından Acıgöl 4 Temmuz Okulundaki arkadaşlarına mektup yazarak duygularını ifade ettikleri, yazdıkları mektuplara onlardan cevap aldıları, nisan ayında ise Aileme İlk Mektup temasına bağlı olarak, ailelerine yazdıklarını söyleyen Naci Daşkın, proje süresince gerçekleştirilen etkinliklerden birlikte şiir ve hikaye yazma, resim yapma, Web 2 0 araçlarını kullanma, drama yapma ve şarkı söylemenin öğrencilerini eğlendirirken öğrettiğine şahit olduğunu söyledi.
Proje sürecinde, öğrencilerin yazma becerilerinin ve kendilerini ifade edebilmelerinin her geçen gün arttığını belirten Naci DAŞKIN, ayrıca proje ortaklarıyla ortak ve işbirlikçi çalışmalarda aktif rol alarak, diğer ortaklarla etkileşimleri her geçen gün arttırdıkları, yazma becerilerindeki gözle görülür gelişmeler, ifade becerilerinin zenginleşmesi, öz güvenlerinin gelişmesi bu projenin okuma yazma sürecine yeni geçmiş 1.sınıf öğrencileri için çok faydalı olduğunu gösterdiğini söyledi.
Nusret Naci DAŞKIN
İncekaralar İlkokulu Öğr.