"Nevşehir Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi’nin Felsefe Kulübü tarafından öğrencilere 26.12.2024 Perşembe günü "Felsefe Atölyesi Çalışması" yapıldı. Öğrenciler üç ayrı atölyede üç ayrı konuyu konuştular. Birinci atölyede, "Eğitim özgürlük mü, tutsaklık mı?"; İkinci masada "Lise öğrencisi psikolojisi ve ebeveyn tutumları"; Üçüncü masada ise "Yapay zekâ fayda mı getirecek zarar mı?" konuları işlendi. Öğrencilerin çok rahat ve özgür bir ortamda görüşlerini dile getirdikleri dikkatlerden kaçmadı.

Felsefe atölyesi ile öğrencilere aşağıdaki becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. 

1. Eleştirel Düşünme Becerisi

Felsefe atölyeleri, öğrencilere farklı bakış açılarını değerlendirme, analiz etme ve sorgulama yeteneği kazandırır. Eleştirel düşünce, hem akademik hem de günlük yaşamda önemli bir beceridir.

2. Problem Çözme Yeteneği

Soyut ve karmaşık konular üzerinde düşünmek, öğrencilerin problem çözme ve mantık yürütme yeteneklerini geliştirir.

3. Kendi Fikirlerini İfade Etme

Felsefi tartışmalar, öğrencilerin düşüncelerini açık ve etkili bir şekilde ifade etmesini teşvik eder. Bu, iletişim becerilerini güçlendirir.

4. Empati ve Farklı Perspektifleri Anlama

Farklı düşünce sistemlerini ve görüşleri incelemek, öğrencilerin başkalarının bakış açılarını anlamalarına yardımcı olur. Empati ve hoşgörü gelişir.

7. Disiplinlerarası Yaklaşım

Felsefe, diğer bilim dallarıyla etkileşim içindedir. Felsefe atölyeleri, tarih, psikoloji, edebiyat ve bilim gibi alanlarla bağlantı kurma becerisini geliştirir.

8. Kendi Kendini Keşfetme

Felsefe, bireyin kendini ve dünyayı anlama çabasını içerir. Bu tür atölyeler, öğrencilere kim olduklarını ve hayattaki amaçlarını sorgulama fırsatı sunar.

Bir felsefe atölyesi, hem bireysel gelişim hem de toplumsal farkındalık açısından önemli bir öğrenme deneyimi sunar."

I M G 20241227 W A0046

I M G 20241227 W A0049

I M G 20241227 W A0048

I M G 20241227 W A0047