Nevşehir Ticaret ve Sanayi Odası Başkan adayı Yüksel Babaoğlu, Kapadokya turizminin en önemli sorunlarından biri olarak gördüğü havalimanı ve transfer sürecine ilişkin kamuoyuna dikkat çeken açıklamalarda bulundu.
Babaoğlu, yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
“Saygıdeğer hemşerilerim;
Bildiğiniz üzere Nevşehir Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı başkan adayı olarak 4 yıldır sahada bireysel olarak görüşmeler gerçekleştiriyoruz. Bu süre zarfında Nevşehir’imizin incisi Kapadokya bölgesinde geçimini turizm sektöründen sağlayan çok değerli işletme sahipleri ile de zaman zaman bir araya geliyoruz.
Nevşehir Kapadokya’nın Merkezi ve bu bağlamda bizim için çok kıymetli.
Yapmış olduğumuz görüşmeler neticesinde, turizm sektörümüzün hemen hemen hepsinin aynı sorundan muzdarip olduğunun kanısına vardık.
Turizm sektörünün olmazsa olmazı dediğimiz transfer süreci. Aslında bütün sorun buradan kaynaklanıyor. Kendi memleketimizde Havalimanımız varken. Neden Nevşehir’e gelecek olan yolcular Kayseri Havaalanına inmek zorunda kalıyor.
Artık zaman çok önemli. Turistler gideceği yerlerin araştırmasını yaparken öncelikle transfer sürecini ve yolda geçirecekleri zamanı çok dikkate alıyor. Mesela; Antalya-Kayseri uçağının yolcu kapasitesinin %90’lık bölümü Nevşehir yolcusu. İzmir-Kayseri uçağının %90’lık bölümü Nevşehir yolcusu. İstanbul-Kayseri uçağının %70’lik bölümü Nevşehir yolcusu.
Ortada böyle bir yüzdelik gerçek varken, neden bu uçuşları Nevşehir Kapadokya Havalimanı’na yönlendiremiyoruz? Transfer sürecini dikkate alan bir turist olarak dışardan baktığımızda, uçak inişi ve bagaj teslimi 1 saat, üzerine 1 saatlik bir kara yolculuğu. Akabinde dönerken yine aynı şekilde 1 saat erken çıkması gereken bir yol ve yine aynı süreç.Toplam 3 gün tatili olan bir turistin 7 saati transfer süreci ile geçiyor. Oysa ki bu 7 saatlik süreçte belki başka bir işletmemizden daha alışveriş yapacak. Hem yol uzunluğunun stresi olmayacak.
Turizm sektörümüzün ve bölgemizin bu önemli sorununun takipçisi olacağız.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur.”