Sendika

Urgenç; Eğitim Seferberliği Başlatıp Sınıf Ve Okul İnşa Etmeliyiz

Türk Eğitim Sen Nevşehir şube başkanı sosyal medya hesabından yaptığı açıklamalarla Ülkemizin ve çocuklarımızın geleceği pandemi sürecini sağlıklı bir şekilde atlatmak nitelikli bir eğitim için eğitim seferberliği başlatar

Abone Ol

Türk Eğitim Sen Nevşehir şube başkanı sosyal medya hesabından yaptığı açıklamalarla Ülkemizin ve çocuklarımızın geleceği pandemi sürecini sağlıklı bir şekilde atlatmak nitelikli bir eğitim için eğitim seferberliği başlatarak sınıf ve okul inşası gerçekleştirmek zorundayız dedi.

Başkan Urgenç’in paylaştığı 13 maddelik açıklama şu şekildedir.

1-Dünya Sağlık Örgütü tarafından en az 2 yıl devam edeceği açıklanan salgınla mücadelede Mart’tan beri sadece günü kurtarmaya çalıştık. Yazın tatil yaptık! Düzgün eğitim planlaması yapamadık. Okullarımızda seyreltilmiş yüz yüze eğitimle yolumuza devam etmemiz elzem bir konudur.

2-Seyreltilmiş eğitimde okullarımızdaki fiziki imkanlar yetersiz olduğu apaçık ortadadır. Bunun İçin Ülkemizin geleceği için derhal okul yapma seferberliğini başlatmamız gerekmektedir. Ayrıca okul bahçelerimize ve mahalledeki sosyal alanlara prefabrik sınıflar oluşturmalıyız. 

3-Havaların sıcak olduğu bugünleri değerlendirip okul bahçelerini de sınıf olarak kullanıp öğrencilerimizi okulları ile buluşturmalıyız.

4-Böylelikle hem Pandeminin etkisini azaltıp sağlıklı günler için hem de eğitimin nitelikli hale gelmesi için sınıf mevcutlarını 40’tan 15 kişiye düşürmek ülkemizin çocuklarına ve Türkiye’nin geleceğine duyduğumuz sorumluluk olmalıdır.

5-Devlet vatandaş iş birliği, STK, Sanayici, Vakıf, Dernekler, Hayırseverler aracılığıyla topyekün Eğitim seferberliği ile bunu başarabiliriz. Ek olarak oluşacak öğretmen açığını yüzbinlerce atama bekleyen öğretmen adayı arkadaşımızı istihdam ederek karşılayabiliriz.

6-Karamsarlığa kapılmadan yeise düşmeden düzgün yapılmış bir planlama ile hem covid-19 illetinin etkisini en aza indirip hem de Türkiye’nin eğitiminde bir devrim yapabiliriz.

7-Şu unutmamalıdır ki Online eğitim kavanozdaki pamukta fasulye çimlendirmekten farksızdır. Okulu bir öğretim merkezi olarak değil de bir eğitim yuvası olarak gördüğümüz gün başardığımız gündür.

8-Çocuklarımızı hem dijital materyallerden uzak tutmak hemde arkadaşları ile buluşturmak nitelikli eğitim için geç kalmadan okul ve sınıf yapma seferberliği başlatılmalıdır.

9-Diğer taraftan okullarımızın Mart’tan beri dezenfekte edildiğini görüyoruz. Boş Kurumları birkaç kez dezenfekte etmek ayrıca bir israftır. Dezenfektan bulamadıklarını veya yetmediğini belirten okul yöneticileri var. Tabi ki okullarımızda dezenfektan olsun.

10-Okullarımızda Çeşme sayısını artırmak ve sabun bulundurmak virüsle en iyi mücadele yöntemi olacaktır. Hem böylelikle kimyasallarla çocuklarımızın sağlıklarını bozacak kalıcı etkileri de azaltmış oluruz.

11- Bugün ilimizdeki ve Türkiye’deki birçok özel okulda seyreltilmiş yüz yüze eğitim devam etmektedir. Özel okullar bu işi nasıl gerçekleştiriyor. Tabi ki fiziki şartları elverdiği sınıf sayılarını 15’in altına düşürdükleri sosyal aktivitelerle öğrenci yoğunluğunu azalttıkları için

12-Eğitimde fırsat eşitliğini sağlayabilmek için bir an önce okul ve sınıf yapma seferberliğini başlatıp sınıf mevcutlarını azaltmamız ve belirli günlerde belirli sınıfları okulla buluşturup online ve yüz yüze eğitimi ilk başlarda birlikte gerçekleştirmeliyiz.

13-Türk Milleti savaşın ortasında bile eğitimi öncelikleri arasına almış. Milli mücadele devam ederken Maarif Kongresini yapmış, Milli eğitim ve kültür politikalarını belirleyerek çağdaşlaşmayı gerçekleştirmiştir.