İlginç Bir Kargo Gönderisi! | Osman Aytekin’in Kaleminden Resmi ve özel kargo şirketleriyle işimiz oluyor. Özellikle de bir yazar olarak çok kitap gönderiyoruz. Her ay da yine ilişkilerimizden dolayı dergiler de adresimize geliyor.
İlginç Bir Kargo Gönderisi! | Osman Aytekin’in Kaleminden
Resmi ve özel kargo şirketleriyle işimiz oluyor. Özellikle de bir yazar olarak çok kitap gönderiyoruz. Her ay da yine ilişkilerimizden dolayı dergiler de adresimize geliyor. Yazar dostlarımızdan da kitaplar alıyoruz.
Kargo şehirlerarası posta taşımacılığında önemli bir fonksiyonu icra ediyor. Bundan dolayı da kargonun ulaşıcıya iyi ve zamanında ulaşması, kargo paketlerine önem, değer verilmesi, hızlı ulaşımlar gibi hususlar da dikkate alındığında kargo ile gönderilen paketler çok önem taşıyor. Netice de bu taşıma işi bir hizmet işidir. Kargo şirketleri arasında da bir yarıştır. Yarış olmasına yarıştır amma bugüne değin çoğu kargo şirketlerinin hizmetlerinden maalesef memnun değilim. Zamanla kargo dağıtımı ve tesliminden benim gibi şikâyet edenler var. Hatta yaşadıkları durumları sosyal medyaya taşıyanlar da oluyor.
Birkaç aylık ulusal düzeyde yayın yapan dergide yazdığımızdan, dergiler adresime gelmeye başladığında kargo dağıtımında sorunlar yaşıyorum. Bu nedenle de bir iki kez dergi yöneticileri kargo dağıtım şirketini değiştirdiler.
Yeni çıkan kitabımı gönderdiğim dergi sahibi kişiler veya yazarlardan da olumsuz dönütler aldım. Birkaç defa gönderdiğim kitaplar geri geldi. Sebep olarak da belirtilen adreste o kişinin bulunamayışı. Kitap gönderdiğim kişileri aradığımda “kardeşim benim adresime geliyorlar, ihbar kâğıdını kapıya yapıştırıp gidiyorlar. İhbar kâğıdına da kişi adresinde bulunamadı yazıyorlar”, dediler.
Kargo şirketleriyle bazı zamanlar barışık olamadık. Birkaç yıl önce de PTT Kargo şubesi bana ait olarak yazılan adresime değil de eski adresime dergi gönderdi. Bu durum oldukça garibime gitti ben de bu durumu haber yapmıştım. Sonuç İl PTT müdürü bana ulaştı ve özür diledi. Ardından da hiç beklemediğim bir durum oldu. Aynı müdür özrünü resmiyete döktü. Resmi yazıyla dağıtıcının hata yaptığını bundan dolayı özür dilerim, denildi. Bu özür aslında hizmet için bana, dikkat ve titizliği hatırlattı. Ama aynı duyarlılığı çoğu kez göremedik. Elbette ki ben her yapılan hatadan dolayı bir özür dilenmesini istemiyorum. Yeter ki yapılan ve olmakta olan hatalar sona ersin, işler tıkır tıkır işlesin.
Üç dört ay önce de evde olduğum halde dergim bana ulaşmadı. Kapıma yapıştırılan kâğıdı aldım ve kargoyu aradım. Bunun üzerine bana döndüler ve kargo paketimi teslim ettiler. Bu durum her zaman böyle gitmiyor. Yani bir şekilde kargo hizmetleri aksıyor. Bu gibi durumlardan şikâyet edenler de az değil. Bu da bilinsin.
Kargo hizmetleri ile ilgili daha dün yeni bir durum başıma geldi. PTT Kargo merkezine gittim. Paketi uzattım. İşlemler yapıldı. Ücret ödeyeceğim gönderi ücretinin üç katı para ödemem gerekti! Şaşırmıştım. Çünkü kitap ve dergi gönderileri yani matbua gönderileri indirimli oluyor. Daha önce belirli ağırlıkta bir paket 3. 50 krş. İken zam geldiğinden 5 ti olmuştu. Görevli memura kitap ve dergileri indirimli gönderdiğimi söyleyince işlem yapılan paketi aldı. Hatta yanlışlıkla bir başka paketi açtı. Uyarım üzerine sonra benim paketi açtı. Baktı iki kitap iki dergi. Görevli dergi sayfalarını çevirmeye başladı. Bir anda kendimi casus filmlerindeki ajanları arayan veya kişilerin çanta ve valizlerini didik didik eden görevliler arasında sandım! Görevli aradı aradı ve derginin arasından bir dosya kâğıdı büyüklüğünde çizmiş olduğum suluboya resmimi buldu. Aranan madeni bulmuşçasına, “bu resmi bu dergilerin arasında gönderemezsiniz!” dedi. Görevli yakalamıştı!...
Neticede A4 ebadında 3 veya 4 gr. Ağırlığındaki bir resmi bulmak önemli bir delildi nitekim!
Kargo şirketleri gönderilen paketleri incelemek zorundalar. Buna hiçbir itirazım olamaz. Bazı art niyetliler paket içine her nesneyi koyabilirler. Bu nesneler zararlı ve hatta tehlikeli de olabilir. Görevlerini layıkıyla yapmalılar. Ama bir resmi nasıl olur da farklı bir statüde değerlendirilir doğrusu bunu anlayamadım.
Kargo şirket görevlilerinin görevlerini, sorumluluklarını bilerek yapmaları gerektiğine inanırım. Görevini layıkıyla yapanlara hiçbir sözüm olamaz. Ben fazla ödemenin de hesabını yapan biri değilim. Açıkça belirteyim ki bu uygulama biraz canımı sıktı.
Hizmet yerinde ve uygun olmalıdır. Kargo göndericilerini ve alıcılarını üzmemelidir. Hizmet esastır. Müşteri memnuniyeti de esastır!