Günümüz Pandemi sürecinde birçok ülkede olduğu gibi bizim de en çok eksikliğini hissettiğimiz ihtiyaçlarımızdan biriside eğitim oldu. Pandemi sürecinde bir çok öğrencinin okullarında eğitim görememesi, eğitim sürecinin online o

Günümüz Pandemi sürecinde birçok ülkede olduğu gibi bizim de en çok eksikliğini hissettiğimiz ihtiyaçlarımızdan biriside eğitim oldu. Pandemi sürecinde bir çok öğrencinin okullarında eğitim görememesi, eğitim sürecinin online olarak devam etmesi akıllarda bazı sorulara kapı araladı. Online eğitim ile verimli ve etkili öğrenme sağlanabildi mi, geleceğin okulları nasıl olacak, eğitim nasıl bir dönüşüm gerçekleştirecek, öğretmen-öğrenci ilişkileri nasıl yeniden şekillenecek, eğitim sürecinde sınıflarda kullanılan araç-gereçler teknoloji ile değişime uğrayabilecek mi?

Online eğitim sürecinde gelişen ve değişen eğitim sektörü dijital eğitim ile kendisine yeni bir yol açarken öğrencilerinde pasif öğrenmesini sağladı. Öğrenciler dijital ortamda rahatlıkla öğrenme eylemini gerçekleştirebilirken aynı zamanda ekran karşısında öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerimizde sürece tabii oldu. Pandemi sürecini sağlıklı değerlendiremeyen, yeterli düzeyde öğrenme gerçekleştiremeyen öğrencilerimizde psikolojik olarak yorulmalarda ön plana çıkmaya başladı. Tabi ki online süreçte psikolojik yıpranmaların en büyük kaynağı da online yapılan sınavlar oldu. Online sınav sürecinde öğrencinin teknolojik sorunlar yaşaması ya da kontrol mekanizması olan öğretmenlerin öğrencilerle bireysel görüşememesi öğrenci başarısını kısmen de olsa aşağıya çekmeye başladı. Genellikle tüm derslerde başarılı olan öğrencilerin bu süreçte uygulanan herhangi bir deneme sınavında düşük sınav puanı almış olması öğrencinin motivasyonunu düşürebilmektedir. Çünkü öğrenci bu sınavda yaşamış olduğu başarısızlığı eğitim hayatının ilerleyen alanlarında da her zaman karşısına çıkabileceğini ve bu sürecin kendisine olumsuz sonuçlar doğurabileceğini düşünür. Sınavda yaşanan başarısızlık öğrenciler tarafından da kabul edilerek benimsenmiştir. Fakat sınavın daha sonra tekrar edilmesi ya da farklı bir sınavda elde edilen başarı öğrenciler tarafından kendilerine olan güvenin artmasına neden olur. Öğrenci bu durumda memnuniyetle karşılanır.

Eğitim sürecinin nasıl olduğu önemsenmeksizin kaliteli bir eğitim verebilmek için illaki teknoloji ile donatılmış evlerimiz ve okullarımız olmak zorunda değildir. Bireylerin rahat çalışabilecekleri uygun bir sınıf ya da ev ortamı kaliteli eğitim için zaman zaman yeterlidir. Öğrencilerimizin okul ortamları ya da ev ortamları kendilerini iyi bir şekilde ifade edebildikleri ortamlar olduğu sürece öğrencilerimizin başarıya ulaşamaması için hiçbir sebep yoktur.

Unutmayalım ki eğitim etkinliğini anlamlı bir şekilde değiştirmek istiyorsak, öğretme ve öğrenmeyi bugünün gerçek dünyasıyla daha uyumlu hale getirmek için yapmamız gereken öncelikli amaçlarımızdan biri günümüzde hakim olan eğitim modelinin kaçınılmaz olmadığını anlamak bu yönde yapılan çalışmalara açık olmak olacaktır.